Botox Behandlingen ges av läkare

En flaska Azzalure eller Vistabel , 2500 kr Boka Online Botox / Filler – klicka här

BOTOX INJEKTION AV RYNKOR

Botulinum är ett läkemedel som tillfälligt slappnar av muskulaturen och används därmed för att behandla rynkor på diverse områden på ansiktet. Områden vi effektivt behandlar med Botox är:

Rynkor mellan ögonen (bekymmersrynkor)
Horisontella rynkorna i pannan
Rynkor i ögonens utkanter (kråksparkar)
Rynkor i käk- och halsområdet (strama halsstråk)

BOTOX INJEKTION AV ARMSVETT

Behandling av båda armhålor:  pris  3000 kronor

BOTOX INJEKTION  FÖR TANDGNISSEL

behandling av båda käkmuskulaturen: pris 2500 kronor

BOTOX FAQ:

Vad används Botox till?

Mer än 80% av all Botox behandlingar är medicinska indikationer och bara en bråkdel inom estetisk behandling. Botox används i estetiskt syfte för att släta ut rynkor orsakade av ansiktets muskler, t.ex. “argrynkan” mellan ögonbrynen, kråksparksrynkor runt ögonen men också för att lyfta ögonbryn eller överläppen… Några medicinska indikationer :

• Överaktiv urinblåsa
  • Blefarospasm (ögonlock ryckningar)
  • Cervikal dystoni (nacke spasm och smärta)
  • Hyperhidros (överdriven svettning)
  • Svår migrän
  • Skelning….

Botox används inom många andra icke godkända indikationer som tandgnisling, analspricka…

När ser jag effekt av botoxbehandlingen?

Resultaten syns ofta redan efter ett 3-4 dagar.

Hur länge varar effekten vid Botoxbehandling?

Effekten på rynkor varar i ca 3-4 månader.

Är Botox verkligen ett nervgift?

Botox är ett beprövat läkemedel som används inom sjukvården sedan 1982, t ex för att behandla muskelkramper och spasticitet. Botox blockerar signalen mellan nerv och muskel eller svettkörtel. Efter några månader avklingar effekten och tillståndet återgår till ursprungsläget.

Vilka biverkningar finns det med Botox?

Biverkningar efter botoxbehandling är ovanliga. Vanligast är blåmärken och svullnad vid injektionsplatsen. En mild huvudvärk kan i sällsynta fall komma efter behandlingar och går oftast över av sig själv. I vissa väldigt ovanliga fall kan ämnet sprida sig och bedöva andra muskler än de som avsågs med behandlingen. Detta kan leda till slokande ögonlock eller asymmetri i dina ansiktsdrag. Allergiska reaktioner är mycket ovanliga och medicinsk hjälp och beredskap finns på kliniken.

Hur går en botoxbehandling till?

En botoxbehandling är en snabb, enkel, smärtfri och säker procedur. Ingreppet tar inte mer än 10-20 minuter. Med hjälp av en micro-nål injiceras små mängder Botox i de områden som skall behandlas. Eftersom nålen är tunn och endast mycket små mängder vätska injiceras är det upplevda obehaget litet. Många patienter likställer obehaget med ett myggbett. Bedövning är inte (om inte patienten önskar det) nödvändigt och du kan återgå till dina normala aktiviteter omedelbart efter ingreppet.

Vad skall tänkas innan botox behandling?

• Undvik blodförtunnande medel som acetylsalicylsyra ( aspirin, albyl, magnecyl..), inflammationsdämpande mediciner som ibpren, voltaren, diklofenak, pronaxen… Vitamin E, Vitamin C, Ginkgo, ginseng, naturmediciner, omega-3 helst 2 veckor innan.
  • Tvätta ansiktet, ingen make-up innan behandling med Botox
  • Ej vara gravid eller amma
  • Ej ha infektion i kroppen eller injektionsområdet

Vad skall tänkas efter behandlingen?

• Massera inte den behandlade området i 24 timmar
  • Lägg dig inte  minst 4 timmar efter behandligen
  • Undvik aktivitet som orsakar ansiktsflush inom 24 timmar som fysisk träning och bastu bad
  • Sminka inte dig på det behandlade områden de närmaste 4 timmarna efter behandlingen
  • Använd paracetamol ( panodil eller alvedon…) vid behov

Vad är bäst, fillers så som Juvéderm eller Botox?

Vad som passar just dig bestämmer vi när du kommer till kliniken. Ibland kan en kombination ge bästa resultat och en mer hållbar effekt.

Tags: botox behandling i göteborg, botox i göteborg, Laserbehandling, Botox & Hårborttagning i Göteborg